Webshop Keurmerk voor Quint Art
Standaard lage prijzen
Gratis verzending vanaf €35
Bestel vanaf 4 euro
  • Inhoudsopgave

    Artikel 1 - Definities
    Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
    Artikel 3 - Toepasselijkheid
    Artikel 4 - Het aanbod
    Artikel 5 - De overeenkomst
    Artikel 6 - Herroepingsrecht
    Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
    Artikel 8 - De prijs
    Artikel 9 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
    Artikel 10 - Levering en uitvoering
    Artikel 11 - Betaling
    Artikel 12 - Annulering en retourneren
    Artikel 13 - Klachtenregeling en aansprakelijkheid
    Artikel 14 - Geschillen
    Artikel 15 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
    Artikel 16 - AVG richtlijnen
    Artikel 17 - Auteursrecht en strafbare beelden/bestanden
     

    Artikel 1 – Definities

    In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

    1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;

    2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

    3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

    4. Dag: kalenderdag;

    5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

    6. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

    7. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

    8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

    9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend, of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

    10. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;

    11. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;

    12. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
     

    Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

    Quint Art

    Vestigingsadres (geen bezoekadres):
    Madame Curiestraat 23a
    2171 TW Sassenheim

    Bereikbaarheid: Maandag t/m vrijdag tussen 9:00 uur en 12:00 uur (behalve op feestdagen)

    W www.quintart.nl
    T 085-7607044
    E info@quintart.nl
    KVK 28048038
    BTW nummer NL001714703B01
     

    Artikel 3 - Toepasselijkheid

    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

    3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld, op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

    4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

    5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

    6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

    7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
     

    Artikel 4 - Het aanbod  

    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

    2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

    3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

    4. Nadat de opdracht verwerkt is, wordt het betreffende bestand gedurende 60 dagen op de server bewaard. Voorgaande is met name van belang voor eventuele nabestellingen van hetzelfde product, zodat het bestand dan niet opnieuw geüpload hoeft te worden.
     

    Artikel 5 - De overeenkomst

    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

    2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Na het plaatsen een bestelling wordt de productie vrijwel direct gestart, hierdoor is het annuleren of aanpassen van de bestelling niet meer mogelijk.

    3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

    4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

    5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

    - de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

    - de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

    - de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

    - de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

    - indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

    - de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

    6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

    7. Quint Art behoudt zich het recht voor om bestellingen te weigeren of te annuleren in geval van voorraadtekort, technische problemen, prijsfouten of vermoedelijke fraude.
     

    Artikel 6 - Herroepingsrecht

    Omdat onze producten gepersonaliseerde/maatwerkproducten zijn, wat betekent dat de producten speciaal op uw verzoek en afgestemd op uw wensen (u kiest bijvoorbeeld zelf het materiaal en het formaat) worden gemaakt, is op onze producten het herroepingsrecht NIET VAN TOEPASSING. Dat betekent dus dat u het product niet kunt retourneren. Na betaling is de koop dus definitief.

    Mocht je echter niet tevreden zijn over het eindresultaat van je bestelling (bijvoorbeeld bij een beschadiging of ander defect), dan zijn wij altijd bereid te bespreken wat de oorzaak hiervan is. Aangezien het om gepersonaliseerde fotoproducten gaat, is het afhankelijk van de oorzaak hoe het opgelost kan worden.


    Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

    1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

    2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

    3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.


    Artikel 8 - De prijs

    1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

    2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

    3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

    4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

    5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.


    Artikel 9 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

    1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

    2. Een door de ondernemer, dienst toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden, indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

    3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.


    Artikel 10 - Levering en uitvoering

    1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

    2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

    3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 14 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 14 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.

    4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

    5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.


    Artikel 11 - Betaling

    1. Betalingen dienen te worden voldaan op het moment van bestelling, tenzij anders overeengekomen.

    2. Bij bestellingen op rekening geldt een betalingstermijn van 14 dagen vanaf de factuurdatum, tenzij anders overeengekomen.

    3. Bij bestellingen op rekening kan Quint Art een aanbetaling verlangen voordat de bestelling wordt verwerkt. Het bedrag en de voorwaarden voor de aanbetaling worden duidelijk gecommuniceerd aan de klant. De hoogte van de aanbetaling wordt bepaald en gecommuniceerd door Quint Art op basis van de specifieke bestelling en kan variëren afhankelijk van de producten die worden gekozen.

    4. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

    5. Eventuele verzendkosten of ander bijkomende kosten worden duidelijk gecommuniceerd aan de klant.

    6. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

    7. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500 10% over de daaropvolgende € 2.500 en 5% over de volgende € 5.000 met een minimum van € 40. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.


    Artikel 12 - Annulering en retourneren

    1. De klant heeft geen recht op annulering van de bestelling in de volgende gevallen:

    a. Vertragingen in de levering of productie van de bestelling.

    b. Subjectieve fouten in de beleving van het product, zoals persoonlijke voorkeuren of interpretaties.

    c. Variaties in kwaliteit, inclusief maar niet beperkt tot kleurafwijkingen, materiaalafwijkingen of andere onvermijdelijke productvariaties die inherent zijn aan het productieproces.

    2. Quint Art spant zich in om de bestellingen met de grootste zorg en nauwkeurigheid te produceren en af te leveren. Kleurafwijkingen kunnen echter voorkomen als gevolg van verschillende factoren, waaronder individuele beeldscherminstellingen. Quint Art kan daarom geen garantie bieden voor exacte kleurweergave op het uiteindelijke product.

    3. Indien er sprake is van een gegronde klacht met betrekking tot de kwaliteit van het product, dient de klant binnen een redelijke termijn contact op te nemen met Quint Art om de situatie te bespreken en naar een passende oplossing te zoeken.


    Artikel 13 – Klachtenregeling en aansprakelijkheid

    1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

    2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

    3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

    4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 3 maanden de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

    5. Quint Art kan in geen enkel geval aansprakelijk worden gesteld voor beschadiging of het verlies van de bestanden. Quint Art stel nadrukkelijk vast dat de kwaliteit van de afdrukken nooit beter zal kunnen zijn dan de opdrachtgever bij het gebruik van Quint Art software te zien krijgt op het beeldscherm. De aansprakelijkheid van Quint Art blijft dan ook beperkt tot verwijtbare fabricagefouten. Alle prijzen en acties zijn onder voorbehoud van typefouten.


    Artikel 14 - Geschillen

    Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.


    Artikel 15 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

    Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.


    Artikel 16 – AVG richtlijnen

    1. Quint Art verwerkt persoonsgegevens van de klant in overeenstemming met de geldende privacywetgeving, inclusief de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

    2. Persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor het afhandelen van bestellingen en het leveren van klantenservice, tenzij de klant expliciet toestemming heeft gegeven voor andere doeleinden.


    Artikel 17 – Auteursrecht en strafbare beelden/bestanden

    1. Quint Art respecteert het auteursrecht en verzoekt klanten alleen gebruik te maken van foto’s en bestanden waarvoor zij de rechten hebben of die vrij zijn van auteursrechtelijke beperkingen.

    2. Quint Art behoudt zich het recht voor om bestellingen te weigeren of te annuleren indien er sprake is van vermoedelijke inbreuk op het auteursrecht of wanneer er strafbare content wordt geconstateerd.

    3. Indien Quint Art strafbare content constateert, behoudt zij zich het recht voor om de desbetreffende informatie te verwijderen en indien nodig aangifte te doen bij de bevoegde autoriteiten.

    4. Klanten zijn volledig verantwoordelijk voor de inhoud van de foto’s en bestanden die zij aanleveren en vrijwaren Quint Art van eventuele claims van derden met betrekking tot de inhoud van de foto’s en bestanden.